سخن‌سرا

سخن‌سرا
طبقه بندی موضوعی

دعوت به داستان‌خوانی-معصوم دوم

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۹ ب.ظ

بگذار همه بگویند که شمر آمده به ضریح آقام حسین دخیل بسته، گردنش را بسته به میله‌های ضریح. اما تو را به خون گلوی خودت قسمت می‌دهم، به آن وقت و ساعتی که شمر گردنت را از قفا برید، پیش خدا، روز پنجاه هزار سال، شفیع من بشو... شفیع منِ روسیاه، منِ...


دریافت


معصوم دوم، داستان کوتاهی است از هوشنگ گلشیری، گلشیری متولد اصفهان است و از داستان‌نویسان خوب دوران معاصر به حساب می‌آید. شازدۀ احتجاب گلشیری یکی از بهترین نمونه داستان‌های ادبیات معاصر است. به غیر از کتاب شازدۀ احتجاب چندین مجموعه داستان کوتاه و رمان نیز از گلشیری به چاپ رسیده است. نیمۀ تاریک ماه، گزیده‌ای است از مجموعه داستان‌کوتاه‌های هوشنگ گلشیری. یادش گرامی.

  

پی‌نوشت: اگر دوستی مایل بود، داستان بالا را با صدای خودش بخواند تا به ادامۀ این پست ضمیمه کنم. کلاً از دوستانی که مایل به خواندن داستان کوتاه هستند استقبال می‌کنیم. انتخاب داستان هم می‌تواند به عهدۀ خودتان باشد.


نظرات  (۱۱)

الان جن نامه اش رو دارم میخونم و بعضی از جملاتشو اصلا نمیفهمم
ازون فارسی های محاوره قدیمی هان
باید کلی سواد داشته باشی تا بفهمی‎:]‎
پاسخ:
آقاگل: 
من هفتۀ پیش کتاب جبّه خانه رو از گلشیری خوندم. جن نامه رو نخوندم و نمی‌تونم نظری داشته باشه. ولی به صورت کلی از نثر و نوع روایت گلشیری خیلی خوشم اومد. لااقل جبّه خانه این شکلی بود. روان و پخته.

۱۷ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۰۱ بهارنارنج :)
من دوست دارم بخونم:)البته همچین خوش صدا نیستم:|
پاسخ:
بخونید حتماً. خوشحال میشیم. :)

سلام
پیشنهاد می کنم این حرکت یکپارچه، سیستمی، دارای هدف و برنامه باشد
از سرویس بیان هم کمک بگیرید در این راستا به نظر من
ما هم پایه ایم..منتهی به این شرط
پاسخ:
سلام.
پیشنهاد دادن یک بحثه. عملی بودنش یک بحث. 
هدفمون که مشخصه، شنیدن و خوندن داستان‌های کوتاه خوب و همراه کردن دوستان وبلاگ‌نویس با سخن‌سرا. به علاوۀ آموزش نکته‌های ریزی برای نوشتن و خوب نوشتن. 
ولی طبیعتاً سرویس بیان کمکی نمی‌کنه و قبلاً هم کمکی نکرده. 
شماهم پایه بودید اعلام کنید که چه داستانی رو می‌خواید بخونید تا بهتون بگم چکار کنید.
اجازه بدهید اطلاع می دهم.
به احترام این حرکت تولید محتوایی شما قول می دهم تا آخر ماه جاری ان شالله یک داستان را برایتان بگویم
فقط بفرمایید با چه شکلی باید صدا ضبط کنم؟
متشکرم
اگر آموزشی بذارید برای مبتدی ها ممنون میشم
البته بنده یک میکروفون دارم که وصل می شود به لپ تاب
پاسخ:
نیاز به ابزار خاصی نیست. اگر گوشی‌تون اندروید یا آیفونه برید این نرم‌افزار رو دانلود کنید و باهاش ضبط کنید. هم کیفیت خوبی داره و هم حجم کمی داره.
hi-q mp3 recorder
اگرم با پی‌سی هستید که باز خودش برای ضبط صدا برنامه داره و میشه ازش استفاده کرد.
نیازی به میکس و صداگذاری هم نیست. فقط متن رو بخونید. تنها چیزی که هست باید متن رو یکبار لااقل خودتون خونده باشید که بهش مسلط باشید. و سعی کنید بلند و شمرده شمرده بخونیدش.  خودتون یه داستان خوب انتخاب کنید و بخونید. قبل ضبط البته اسم داستان رو به منم بگید. ممنونم. :)

۱۷ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۱۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من هنوز دارم دنبال یه داستان کوتاه می‌گردم که بخونم و بفرستم:/

پاسخ:
اگر خواستید بگید تا بهتون چندتا داستان یا مجموعه داستان خوب معرفی کنم. :)

سلام و عرض ادب
بنده به تازگی مشغول سیاه مشق در عرصه داستان شدم
خیلی به نقد و نظر اهالی قلم نیاز دارم
ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ:
سلام.
پستای اول این وبلاگ یک سری تمرین خوب برای نوشتن داره. چندتایی کتاب خوب هم معرفی کردیم تا حالا. نکته‌هایی هم گفتیم دربارۀ داستان نویسی. می‌تونین بخونین و تمرینا رو انجام بدید. :)
روال کار این شکلیه که هرکسی تمرین رو انجام بده بچه‌ها در حد توانشون کارش رو نقد می‌کنن. تقریباً همه تازه کاریم.
۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۲ بهارنارنج :)
این که خعلی طولانیه:|کجاشو باید بخونم
پاسخ:
کلش رو طبیعتاً. :)
اگر طولانیه و نمی‌تونید بیخیالش بشید تا یک داستان کوتاه‌تر بفرستم.
۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
معرفی کنید تا تعطیلات تموم نشده استفاده کنیم:-)
پاسخ:
من به شخصه داستان کوتاه خیلی کم خوندم. و جدیداً دارم می‌خونم. :)
از بین مجموعه داستان‌هایی که این چند وقت خوندم، جبّه خانۀ آقای هوشنگ گلشیری، بچه‌های قالیباف‌خانه مرادی کرمانی، همین امشب برمی‌گردیم پیمان اسماعیلی، گریستگان سید حسین طبسی، سیریا سیریا منیرو روانی‌پور، انتری که لوطی‌اش مرده بود صادق چوبک و کتابخانۀ بابل آنتوان چخوف رو دوست داشتم و می‌تونم اسم ببرم.
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۱ بهارنارنج :)
:))

:|
یعنی یه ساعت؟:|من انقدر سکوت ازکجا بیارم؟:))اگه تونستم باشه اما معلوم نیست
پاسخ:
شونزده تا صفحه با این فونت میشه یک ساعت؟ نمیشه. فکر نکنم.
۲۱ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۵۸ بهارنارنج :)
چرا داستانع اینجوری بود؟؟؟؟اصلا نفهمیدم

یعنی چی؟یعنی سیدهگفته بود سر منو ببر،که چی؟اون سید پیره براش زن گرفتن بعد..

اصلا نمیفهمم:(ناراحت کننده بود و عصبی کننده
پاسخ:
چجوری بود؟

۲۲ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۳۸ بهارنارنج :)
نوشتم دیگه!نخوندید؟؟یر یه ادم روبه خواست خودش بریده؟؟که چی؟اصلامفهوم این داستان و هدف نویسنده چی بوده؟
پاسخ:
چواب دادم دیگه؟ :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی